Haruan Sakit: Pertandingan memancing di UTM Johor (Joran ... - Memancing di Johor

Blog Admin | Khamis, September 03, 2015 | 0 ulasan

Haruan Sakit: Pertandingan <b>memancing di</b> UTM <b>Johor</b> (Joran <b>...</b> - Memancing di Johor


Haruan Sakit: Pertandingan <b>memancing di</b> UTM <b>Johor</b> (Joran <b>...</b>

Posted: 25 Jun 2015 07:42 AM PDT


 Hermm ... dari semalam lagi aku macam tak da mood ja nak masuk pertandingan tu ...ape la yang tak kena ni ... pastu petang sebelum hari pertandingan ingat nak pergi beli umpan cengkerik sikit tp hujan ... haihh , nk wat cm mna kan ... ermm ...

Pagi pertandingan nasib ada kawan tolong beli hati ayam dah tengok semua guna yang tu ... Memang ada strike ... tp yg first strike terlepas sebab aku sentak tak kuat .... then drag tak kunci ketat ... terlepas macam tu jela ikan tu ... huhu ...  Time cabutan bertuah orang sebelah aku dapat , KIRI dan KANAN ... betul-betul kiri dan kanan aku tuuu ...huhu
Tak melepaskan peluang jugak untuk amik bahagian ..haha  =D
Juara ... kalau tak silap 2.6 kg 
Time cabutan bertuah no 18 dan 20 dapat ...
aku ???

Aku betul2 mengharapkan tuah ... T_T
tapi dah tak ada rezeki kan ... nak buat macam mana ...
Moga ada rezeki di game yg akan datang bulan 11 2013 ni ...

Casting ikan haruan dan <b>memancing</b> ikan tilapia <b>di Johor</b>

Posted: 05 Jul 2015 07:09 AM PDT

Jumaat 17.10.2014

Cuti midsem seminggu tapi aku tak balik rumah alasan aku "malas" ... Jadi aku tidur kat rumah member aku ni (Rashid) kat taman Austin ... Dia tunjukkan kat aku port ni , aku redah seorang ja sebab dia ada hal ... lone ranger la sekejap kan ...hehe

Ada yang sudi sambar umpan tapi tu pun si curut je , mana nak lekat kat soft frog aku tu ... adeh ..

Port memang mantap tapi tak boleh lawan port acik (port yang dekat seremban) ... port ni ada la iras-iras sikit port yang dekat seremban tu ... Aku macam teringin gak nak komplot dengan acik masa cuti midsem ni tapi aku malas nak balik seremban ... semua malas kan haha 





Kumpau kot kat port yang cantik ni ... last-last layan tilapia je ..haha

Tilapia ni kat port lain pulak , tu pun hampir-hampir kumpau ... lepas tukar port baru gasak sikit ..

Boleh la buat lauk untuk makan malam ..hihi

Pertandingan <b>memancing di</b> UTM <b>Johor</b> - Haruan Sakit - Blogger

Posted: 25 Jun 2015 07:27 AM PDT

24.11.2013 Ahad

sungguh aku tak sangka hari tu ,rezeki aku agaknya ... dapat tempat dalam tangkapan ikan terawal. aku la orang first yang dapat ikan ...haha ikan keli dalam 800gram macam tu ja. Alhamdulillah , rezeki rezeki .. hari tu jugak aku terjumpa Encik ramli , macam biasa lah dengan topi koboi...hehe

  Ada sorang pakcik ni , memang sporting habis.. mulanya dia ada kat tempat lain , lepas tu tengok aku dapat ikan dia ubah tempat duduk sebelah aku.. dia ada kongsi sedikit cara nak cari cacing yang dekat longkang tu.. dia bagi aku guna cacing tu , berkesan !! pakcik tu jugak belanja aku air .. huhu segan aku dibuatnya ... tak kenal sangat pon tapi baik sangat ...
   Last , masa cabutan bertuah aku nak sangat dapat .. tapi tak dapat .. biar jelah .. Hari tu aku menang dapat hamper dan RM70  .. Tamat ...
umpan cengkerik terbaik ..!!

Pancing Mania Blog::
Kami menyediakan berita terbaru dan live mengenai aktiviti - aktiviti Memancing dan tip memancing Malaysia dan negeri - negeri di Malaysia dengan percuma. Tinggalkan komen anda di kotak komen untuk Support Blog ini!

0 ulasan